14.10.2015 18:26

Slovenija je na svetovni razstavi Expo Milano 2015 dosegla vse zastavljene cilje

Milano, 14. oktobra - Danes je v Milanu v slovenskem paviljonu za predstavnike medijev potekala novinarska konferenca ob zaključku predstavitve Slovenije na Expo Milano 2015. Slovenija je v Milanu dosegla vse zastavljene cilje, nekatere tudi presegla in se tako v šestih mesecih uspešno predstavila v družbi ostalih udeleženk svetovne razstave.

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Jure Jezeršek.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor Lina Design Damjan Uršič.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Direktor slovenskega proizvajalca orhidej Ocean Orchids Roman Ferenčak.
Arhiv STA.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor podjetja Lotrič meroslovje Marko Lotrič.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor podjetja Duol Dušan Olaj.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor Lina Design Damjan Uršič.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor slovenskega proizvajalca orhidej Ocean Orchids Roman Ferenčak.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Aleš Cantarutti.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor lendavskega Varisa Štefan Sobočan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Italja, Milano.
Novinarski dan na svetovni razstavi Expo 2015 in novinarska konferenca, na kateri so predstavili dosežke Slovenije na svetovni razstavi.
Direktor lendavskega Varisa Štefan Sobočan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Slovenija se je v Milanu, kjer od 1. maja do 31. oktobra 2015 poteka svetovna razstava na temo hrane, predstavila s samostojnim paviljonom velikim 800 m2, celotno slovensko zemljišče pa je veliko 1.910 m2 in ga odlikuje odlična lega v središču dogajanja ter v neposredni bližini "Open Air Theater", kjer se dnevno odvijajo predstave za večje množice ljudi. Idejna arhitekturna zasnova slovenskega paviljona je delo arhitekturnega biroja SoNo arhitekti, slovenski paviljon pa je zgradilo podjetje Lumar IG. Slovenski paviljon je pretežno narejen iz naravnih materialov - lesa in stekla. Les je sicer strateška surovina Slovenije kot ene najbolj gozdnatih evropskih držav. Slovenija se predstavlja v notranjosti paviljona s petimi temami: soline, čebele, termalne in mineralne vode, pohodništvo in kolesarjenje ter projekt merjenje črnega ogljika.

Na zunanjem odru slovenskega paviljona in v okolici vseh šest mesecev poteka pester spremljevalni program s predstavitvijo nekaterih slovenskih podjetij in slovenskih regij.

Slovenski paviljon velja za enega najbolj živahnih družabnih prostorov v okviru svetovne razstave. Časnik Il Corriere della Sera je tako slovenski paviljon uvrstil med štiri najbolj živahne lokacije dogajanja na svetovni razstavi.

Zadovoljstvo obiskovalcev slovenskega paviljona potrjuje anketa podjetja Mediana:
- 94,8% anketiranih bi obisk slovenskega paviljona priporočilo svojim prijateljem, sorodnikom
- 85,6% anketiranih si zaradi obiska slovenskega paviljona želi obiskati Slovenijo v bližnji prihodnosti
- 82,5% anketiranih je zaradi obiska slovenskega paviljona spremenilo svojo predstavo o Sloveniji kot bolj pozitivno.

O arhitekturni zasnovi slovenskega paviljona pišejo mnogi priznani arhitekturni portali. Naj omenimo le objavo na najbolj obiskanem tovrstnem portalu na svetu - "designboom", ki ima dnevno več kot 600.000 ogledov spletne strani. Predstavitev slovenskega paviljona je objavil tudi znani ameriški arhitekturni portal "Architizer", ki ima dnevno 72.000 ogledov spletne strani.

Blejska kremšnita je postala - po objavah v uradnem glasilu Expa - ena izmed desetih sladic, ki jo je med obiskom vredno poskusiti.

Organizator Expa je večkrat izpostavil slovenski paviljon v nekaj videih v družbi le nekaj držav udeleženk. Prav tako je podoba slovenskega paviljona krasila plakate organizatorja, ki vabijo na Expo in so vidni na metrojih Milana.

Slovenski paviljon že ves čas svetovne razstave mnogi uvrščajo med TOP 10 paviljonov, ki si jih je vredno ogledati. Temu primerna je tudi vrsta za vstop v slovenski paviljon oz. obisk slovenskega paviljona; dnevno slovenski paviljon v povprečju obišče približno 7.000 obiskovalcev. Obisk paviljona presega pričakovanja. V to številko sicer niso všteti obiskovalci, ki ne vstopijo v notranjost slovenskega paviljona ter se zadržujejo na različnih dogodkih in predstavitvah pred njim, katerih se je dnevno udeležilo do 4.000 ljudi na dan. V dneh, ko se svetovna razstava približuje koncu, slovenski paviljon pričakuje že milijontega obiskovalca, organizatorji pa bodo po napovedih uspeli doseči napovedan obisk - 20 milijonov obiskovalcev.

Uradno nacionalna struktura obiskovalcev svetovne razstave še ni znana. Ocene pa kažejo, da je približno 70 odstotkov obiskovalcev iz Italije, 10 odstotkov iz Francije, 20 odstotkov pa je ostalih.

Če je bilo v začetku meseca maja precej dvomov med Italijani glede gostovanja Expa, se je javno mnenje v času svetovne razstave povsem spremenilo. Exa nihče ne želi zamuditi, organizatorji pa postajajo pravi junaki. Dnevno na Expo pride okoli 150.000 ljudi, ob petkih in sobotah tudi več kot 250.000. Ljudje v dolgih vrstah več ur čakajo na vstope v paviljone. Zaradi varnostnih razlogov so se vrata razstave tudi že večkrat začasno zaprla.

Večanje prepoznavnosti državne znamke I feel Slovenia je eden izmed ciljev nastopa Slovenije na svetovni razstavi in presega pričakovanja. Napis I feel Slovenia je viden na obeh straneh slovenskega paviljona; poleg vhoda je napis viden tudi s strani, kjer se v neposredni bližini nahaja prizorišče, ki dnevno gosti mnogo obiskovalcev. Obiskovalcem slovenskega paviljona se deli zelene samolepilne srčke z napisom I Feel Slovenia, ki so nato vidni po celotnem razstavišču in celo v središču Milana. Glede na odzive tujih obiskovalcev je slovenska nacionalna znamka odlično orodje za krepitev prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot edine država na svetu z besedo "LOVE" v imenu.

V predstavitev Slovenije na Expo se je vključilo 1011 podjetij. V slovenskem paviljonu je vseh šest mesecev svetovne razstave deloval tudi Poslovni center, ki je bil v pomoč slovenskim podjetjem pri organizaciji promocijskih dogodkov ter navezavi poslovnih stikov:
- V Poslovno platformo Gospodarske zbornice Milano je vključenih 596 slovenskih podjetij.
- V 32 poslovnih delegacijah je sodelovalo 320 slovenskih podjetij.
- V posamezne promocijske projekte je bilo vključenih 65 slovenskih podjetij.
- V partnerske projekte je bilo vključenih 30 podjetij.
- Poslovni center je v okviru delegacij obiskalo 333 tujih podjetij.

Jerneja Lampret, generalna komisarka, nastop Slovenije na Expo Milano 2015: "Moje osebno mnenje glede na izkušnjo na svetovni razstavi v Milanu je, da Slovenija potrebuje tovrstno promocijo in da je udeležba na univerzalnih svetovnih razstavah (naslednja je leta 2020 v Dubaju v Združenih arabskih emiratih) učinkovita pot za doseganje večanja prepoznavnosti Slovenije, večanje ugleda državne znamke, internacionalizacijo slovenskih podjetij ter promocijo Slovenije kot turistične destinacije."

Aleš Cantarutti, državni sekretar, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo: "Pred zaključkom svetovne razstave Expo Milano 2015 na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo z zadovoljstvom ugotavljamo, da se je naša odločitev, da v predstavitev Slovenije maksimalno vključimo slovensko gospodarstvo, izkazala kot prava. Zelo pomembno vlogo za pomoč slovenskim podjetjem pri predstavitvi in poslovnih stikih je imel tudi Poslovni center, ki je ves čas od odprtja razstave deloval v slovenskem paviljonu. Veseli nas, da je priložnost za predstavitev na Expo in navezavo poslovnih stikov izkoristilo 1.000 slovenskih podjetij. Danes so svoje izkušnje na svetovni razstavi predstavili tudi predstavniki podjetij in potrdili, da je bila to dobra priložnost za njihovo nadaljnje delovanje in prodor na mednarodne trge. Pravzaprav lahko ocenimo, da je bila kombinacija predstavitev slovenskih regij in gospodarstva idealna kombinacija za celovito predstavitev Slovenije kot zanimive turistične destinacije in kot države privlačne za tuje vlagatelje. Tudi glede na vložena sredstva smo lahko zadovoljni z rezultati."

Bojan Škoda, vodja Poslovnega centra: "Pomemben del slovenskega paviljona na EXPO Milano je gospodarska komponenta, ki deluje pod okriljem slovenske gospodarske diplomacije kot skupen projekt Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Ministrstva za zunanje zadeve. Delovanje Poslovnega centra je preseglo vsa pričakovanja s ciljem večanja internacionalizacije slovenskih podjetij."

Gorazd Skrt, vodja predstavništva Slovenske turistične organizacije v Milanu: "Namen predstavitve Slovenije na svetovni razstavi je prav gotovo tudi promocija Slovenije kot Zelene.Aktivne.Zdrave. destinacije. Letošnji statistični podatki prihoda italijanskih gostov v Slovenijo so impresivni in vsaj deloma že posledica predstavitve na Expu. Še boljše rezultate pričakujemo v prihodnje, ko se bodo pokazali učinki promocije Slovenije tako v okviru svetovne razstave kot tudi velike oglaševalske akcije v severni Italiji v prvi polovici letošnjega leta."

Anja Erjavec, vodja predstavitve regij na Expo: "Predstavitev regij na Expo Milano 2015 bogati slovensko stalno razstavo z zanimivimi in raznolikimi spremljujočimi dogodki, obenem pa je nastop na svetovni razstavi izjemna izkušnja za same nosilce regijskih predstavitev in razvoj destinacije. Koncept izmenjujočih regijskih predstavitev uresničujejo tudi nekatere druge države, kot so Italija, Kitajska, Poljska, Slovaška itd. Dejstvo, da je letos Expo tako blizu Slovenije, je velika priložnost za slovenske regije, saj predstavljajo kulturne običaje, turistične lepote in kulinarično ponudbo. Obiskovalce slovenskega paviljona so tako zabavali glasbeni izvajalci različnih zvrsti, od etno glasbenih skupin, narodno zabavnih ansamblov, pevskih zborčkov in pihalnih orkestrov, do elektronskih in rap producentov. Obiskovalci so uživali tudi v nastopih navijaških in plesnih skupin, akrobatov, animacijah številnih maskot, pustnega karnevala in drugih pouličnih umetnikov. Gostili smo mnoge znane kuharske mojstre, javnost na Expu so odlično animirali tudi vinski in cocktail showi ter mladi gostinski talenti. Ni manjkalo nagradnih in družabnih iger ter iger na srečo."

Štefan Sobočan, prokurist, VARIS Lendava d.d: "Zastavili smo si tri ključne cilje: krepitev prepoznavnosti blagovne znamke VARIS, predstavitev novega produkta PUMP TRACK ter z REDDOT nagrajenega EKO radiatorja MEMORY in vzpostavitev kontaktov z "daljnimi" državami. Cilje smo dosegli. Umetniški vtis je bil fantastičen, saj smo imeli raritetnega promotorja - rimokatoliškega duhovnika. Njegov nastop, v ozadju pa slovenski paviljon, je bil prikazan najmanj na 26 televizijskih postajah. Izpostaviti moram tudi kooperativno in prilagodljivo ekipo v fazi priprave in izvedbe dogodkov. Prepričan sem, da bomo v bližnji prihodnosti dobili tudi konkretno naročilo. S tem bo vloženi denar večkratno povrnjen."

Roman Ferenčak, direktor podjetja Ocean Orchids: "Za Ocean Orchids sodelovanje na Expo pomeni dodatno priložnost povezovanja s potencialnimi novimi kupci. Odziv, ki smo ga prejeli v dneh, ko smo bili na Expo prisotni z našimi orhidejami, je bil odličen, in ga bomo, kot vse kaže, sklenili z novim partnerstvom z enim izmed italijanskih podjetij. Italijanski trg je za nas pomemben predvsem v segmentu prodaje orhidej visokega kakovostnega razreda. Poslovni center, ki deluje znotraj slovenskega paviljona, je vsekakor dobra ideja ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška, saj ne le dopolnjuje dogajanje v paviljonu temveč podpira prizadevanja slovenskega gospodarstva pri prodoru na tuje trge."

Dušan Olaj, direktor podjetja Duol: "Expo Milano 2015 smo pravilno razumeli kot stičišče globalnih kontaktov, saj je na enem mestu zbran skoraj ves svet. Ravno zato smo svetovno razstavo že kakšno leto pred njenim odprtjem predvideli za svetovno promocijo našega novega izdelka - Greendome. Gre za napihljiv rastlinjak za industrijsko gojenje zelenjave, ki ga kot takšnega v svetu do sedaj ni bilo. Svoje znanje in izkušnje iz razvoja balonskih hal za šport smo prenesli v kmetijstvo in razvili globalno konkurenčen izdelek. Vse to je bil tudi razlog, da smo pristopili kot partnerji k projektu slovenskega paviljona. V šestih mesecih smo preživeli na sejmu skupaj več kot 90 delovnih dni in opravili preko 200 sestankov. Vrhunec naše promocije je bil sponzorstvo svetovnega kongresa agronomov v septembru, kjer smo na dogodku dobili možnost se predstaviti preko 600 svetovnim agronomom. Rezultat v tem trenutku je preko 100 stikov na najvišji ravni (kmetijski ministri in/ali visoki vladni uslužbenci posameznih držav z vsega sveta). Imamo konkretna povpraševanja in konkretne posle, ki so izključno posledica aktivnosti in prisotnosti na Expu. Ker smo ves svet marketinško pokrili iz Milana, prihranke zgolj za reklamo in promocijo našega Greendoma štejemo v 100.000 EUR. Toliko in več bi nas namreč prišle poti po celem svetu, da o času ki bi bil za takšno svetovno promocijo potreben, niti ne govorimo (1,5 - 2 leti). Investicija v dogodek se nam je torej brez dvoma nekajkrat povrnila že sedaj. Ob vsem našem delu pa moramo posebej pohvaliti in izpostaviti ekipo slovenskega pavilijona in še posebej Poslovni center pavilijona z vodstvom. Brez vseh njih bi nam bilo bistveno težje. Bili so nam v veliko pomoč pri navezovanju poslovnih stikov, naj je šlo za navadne sestanke, organizirane B2B platforme ali pa za njihovo neprecenljivo posredovanje pri navezovanju kontaktov z ostalimi pavilijoni."

Damjan Uršič, direktor podjetja Lina Design: "Slovensko podjetje Lina design se je na prostoru slovenskega paviljona EXPO 2015 v Milanu med 23.7. in 26.7. predstavilo z zanimivim dogodkom in prikazom uporabe multifunkcionalnih izdelkov popestrenega z animacijo, glasbo in plesom. Od predstavitve v mesecu juliju do danes, so inovativni sedeži blagovne znamke LINA postali prepoznavni elementi EXPA 2015. Več paviljonov se je odločilo, da z njimi popestrijo zunanjost in notranjost. Podjetje ja na Expu 2015 prisotno na naslednjih paviljonih: Slovenija, Evropske unija, Malta, Coffee cluster, Corriere della sera, Confindustria, Rigoletto, Coppini Arte Olearia, Alessandro Rosso in Birra Moretti. Podjetje na EXPU 2015 beleži kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne finančne učinke. Kratkoročne finančne učinke podjetje beleži v povečani prodaji končnim kupcem v smislu vsakodnevnih povpraševanj po izdelkih s strani obiskovalcev EXPA 2015. Srednjeročne finančne učinke podjetje beleži v smislu sklepanja pogodb s potencialnimi trgovci, prodajnimi agenti in distributerji za posamezne države in regije. Podjetje je na EXPU pridobilo distributerja za področje ZAE ter držav bližnjega vzhoda. Lina design je prodala in dobavila izdelke za prodajne salone trgovcem iz Nemčije, Italije, Francije in Švice. V teku so tudi pogovori s potencialnimi prodajnimi agenti iz nekaterih drugih držav kot so Izrael in Falklandski otoki. Dolgoročne finančne učinke beležijo na dva načina, v povečevanju globalne prepoznavnosti z dvigovanjem ugleda blagovne znamke ter v zanimanju večjih korporacijah za sodelovanju z LINO. Z večjim številom korporacij že potekajo pogovori o možnosti dolgoročnega sodelovanja. Med temi partnerji v dogovoru so tudi Birra Morreti, Alessandro Rosso in Sky TV.
S podjetjem SKY TV so že pričeli sodelovanje in postali uradni opremljevalec dogodka "SKY TV upfront event" za 2015/2016, ki je potekal septembra v Milanu, ter zahvaljuje celotni ekipi slovenskega paviljona, predvsem proaktivnemu vodstvu paviljona ter proaktivni vodji poslovnega centra za pomoč pri navezovanju stikov in možnost uporabe konferenčnega prostora za sestanke, ker nam brez njihove pomoči in sodelovanja ne bi uspelo realizirati omenjenih poslovnih učinkov."

Marko Lotrič, direktor podjetja LOTRIČ Meroslovje: "Na Expo 2015 smo na izviren način premierno predstavili inovacijo EXACTUM, pameten sistem za samodejni nadzor. Poleg slovenskega smo z merilnim sistemom opremili še avstrijski, čilski, malezijski, monaški, srbski in švicarski paviljon - tako smo simbolično izmerili udobje bivanja v sedmih državah. Odziv na predstavitev je močno presegel naša pričakovanja. Na dogodku smo imeli visoko podporo ekipe SPIRIT, ki nam je proaktivno pomagala pri srečanjih s potencialnimi kupci, sledila so povpraševanja in konkretni pogovori. Imamo odprto naročilo za namestitev sistema EXACTUM v tovarni v Mehiki in dogovor za zastopstvo meroslovnih rešitev v regiji GCC (arabske države Perzijskega zaliva). Expo 2015 vidimo kot pomemben prispevek k internacionalizaciji Slovenije in izjemen dosežek države ter sodelujočih partnerjev."

Posnetek novinarske konference si lahko ogledate na tej povezavi www.exposlovenia.si/video


Več informacij: Sandra Stermšek, vodja komuniciranja
T: 0590 89 520, 051 658 714 E: sandra.stermsek@spiritslovenia