24.8.2015 13:02

Regije na Expu z majhnimi stroški dvigujejo prepoznavnost

Ljubljana, 24. avgusta - Na svetovni razstavi Expo 2015 v Milanu se pod okriljem slovenskega paviljona vrstijo tudi predstavitve slovenskih regij. Kot so v regijah pojasnili za STA, so za 14-dnevne predstavitve na Expu večinoma namenili nekaj tisoč evrov, računajo pa predvsem na dvig prepoznavnosti svojih turističnih destinacij.

Italija, Milano.
Slovenski pavilijon.
Foto: Anže Malovrh/STA

Predstavitve regij se na Expu menjavajo na vsakih 14 dni, vsaka regija pa izpostavlja svoje posebnosti. Osrednja tema letošnjega Expa je hrana, Slovenija pa se predstavlja kot zelena, aktivna in zdrava.

Ljubljana se je s širšo osrednjeslovensko regijo na Expu predstavljala med 15. in 30. junijem. Glede na obisk in bogato ponudbo vsebine so v Turizmu Ljubljana predstavitev ocenili kot zelo uspešno.

Med drugim so izvedli več kuharskih šovov, z nagradno igro so obveščali o Ljubljani kot Zeleni prestolnici Evrope 2016, obiskovalce pa je animirala maskota - ljubljanski zmajček. Umetniški del programa je potekal na temo 60 letnice grafičnega bienala, goste so štiri večere zabavali z glasbo, v organizaciji Muzeja in galerij mesta Ljubljane (MGML) pa so izpostavili tudi pomen čiste pitne vode v Ljubljani.

Za predstavitev v Milanu so tudi izdelali sedem metrov dolgo in do dva metra visoko interaktivno instalacijo WOW. Ta je bila konec junija zaradi všečnosti in sporočila prestavljena pred paviljon EU, kar je za Ljubljano še posebej velik uspeh.

Prestolnica sicer svojo promocijo nadaljuje na pultu v slovenskem paviljonu na Expu, pred iztekom svetovne razstave pa načrtujejo še "atraktivno živo predstavitev". Ker projekta predstavitve še niso zaključili, tako ne razkrivajo niti podatkov o vloženih sredstvih.

V drugi polovici julija se je na Expu predstavljala savinjska regija. Njihova predstavitev je, kot so za STA povedali v zavodu Celeia Celje, temeljila na predstavitvi dobrega počutja in dobre hrane. Tudi na Celjskem pravijo, da so jih obiskovalci zelo dobro sprejeli.

Mimoidoče so med drugim pritegnili s kulinaričnim šovom na temo zelenega zlata - hmelja, ponujali so jim različne degustacijske prigrizke ter lokalno vino. Sodelujoči so ob tem hrano pripravljali v različnih preoblekah - od srednjeveških oblačil do narodnih noš.

Še posebej med Italijani je bila zelo dobro sprejeta brošura Savinjske regije s kuponi s popusti za koriščenje v regijskih termah ter obisk Eko muzeja hmeljarstva in pivovarstva v Žalcu in Žičke Kartuzije. Poleg Italijanov, ki so prevladovali, so se pred slovenskim paviljonom v času predstavitve regije ustavljali tudi Francozi, Skandinavci, Japonci in ostali tuji turisti.

Stroški za predstavitev Savinjske regije na Expu so znašali okoli 8000 evrov, ki jih je zagotovila Regionalna destinacijska organizacija Dežela Celjska. Razvojna agencija Savinjske regije je izdelala in financirala promocijsko brošuro Savinjske regije s kuponi ugodnosti, predstavitvi regije pa so se pridružili tudi nekateri zasebni ponudniki.

Primorsko-notranjska regija pa se je na Expu predstavljala od 1. do 15. julija. "S pripravo in samim potekom predstavitve naše regije na Expu smo bili zadovoljni. Izredno zadovoljni smo bili tudi z angažiranostjo ekipe Spirita, ki je pokazala izjemen trud in podporo regijskim predstavitvam," so pojasnili v Regionalni razvojni agenciji Zeleni kras.

Izpostavili so posebnosti regije, torej zelen kraški svet, ki se kaže v prepletu skrivnostnega podzemnega kraškega sveta in nadzemnih naravnih lepot. V programskem delu so v ospredje postavili Cerkniško jezero, ob koncu tedna pa so pripravili različne nastope - med drugim predstavitev lanarstva ter maskot Cerkniškega pusta.

Za promocijo na Expu so namenili dobrih 5000 evrov, njihov cilj pa je bil predvsem dvigniti prepoznavnost destinacije Zeleni kras kot ene od zelenih destinacij v Sloveniji.

Sicer pa dodajajo, da na italijanskem trgu njihova regijska turistična organizacija izvaja tudi druge redne promocijske aktivnosti, zato bi neposredno povezavo učinkov predstavitve na Expu težko naredili. "V avgustu je v naši regiji že običajno največ italijanskih gostov, turistični ponudniki pa poročajo, da so kapacitete dobro zasedene," so še dodali.

Na Expu se bo sicer v šestih mesecih trajanja razstave predstavilo 10 od skupno 12 slovenskih regij. Udeležbi sta se namreč odpovedali spodnjeposavska in koroška regija, glavni razlog pa je bil potrebni finančni vložek.