22.8.2015 8:18

Slovenska podjetja na Expu: Od zadovoljnih do razočaranih

Ljubljana, 22. avgusta - Svetovna razstava Expo 2015 v Milanu se je prevesila v drugo polovico. V projekt se je doslej vključilo že več kot 750 slovenskih podjetij, katerih izkušnje pa so različne - nekaterim se odpirajo nove priložnosti, pričakovanja drugih pa niso bila izpolnjena. S storitvami osebja v slovenskem paviljonu so v podjetjih večinoma zadovoljni.

Italija, Milano.
Svetovna razstava Expo 2015.
Slovenski paviljon.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

Med podjetji, ki so bila s predstavitvijo na svetovni razstavi zadovoljna, je Lina Design. Podjetje je med drugim pred slovenskim paviljonom razstavilo svoje kose pohištva, predstavitev pa pospremilo z mičnimi hostesami. Gostje so bili navdušeni in so razstavljeno pohištvo v velikem številu tudi preizkusili.

"S predstavitvijo smo bili zelo zadovoljni. Že v času predstavitve nas je kontaktiralo več posameznih končnih kupcev ter nekateri trgovci. Tako še vedno prispe vsaj eno dnevno povpraševanje, vezano na predstavljene produkte," je za STA povedal direktor podjetja Damjan Uršič.

Sicer pa v Lina Design računajo predvsem na rezultate stikov z nekaterimi večjimi kupci, ki so izkazali interes. "Smo v fazi pogovorov, tako da bomo o konkretnih rezultatih lahko govorili šele čez nekaj mesecev," je pojasnil Uršič.

V Lina Design so ob tem pohvalili vodilne in osebje slovenskega paviljona na Expu, ki so jim nudili pomoč tako pri organizaciji dogodka kot pri navezovanju stikov s predstavniki drugih držav. Za poslovne sestanke so ob tem uporabili tudi prostore poslovnega centra, ki deluje v slovenskem paviljonu. "Slovenski paviljon vodi sposobna, delovna in komunikativna ekipa, ki si je na Expu med nacionalnimi razstavljalci pridobila dober ugled," je ocenil Uršič.

Sogovornik sicer upa, da bo država izkušnje in kontakte te ekipe znala na pravi način izkoristiti tudi pri naslednjih svetovnih razstavah, saj doslej take prakse ni bilo. "Vsaka nova ekipa na Expu izgubi mesec do dva, če ne celo več, da se polno vklopi v gospodarske in protokolarne kroge drugih držav. Na Expu pa je škoda vsakega izgubljenega dneva, kaj šele mesecev," je menil.

Opazil je tudi, da na Expu vse več držav za vsebine in celotno vizualno identiteto paviljonov, vključno z izvedbo, najame svetovno znane marketinške agencije, ki koordinirajo oblikovalce in izvajalce ter so odgovorne vodstvu paviljonov. Te agencije imajo ves čas Expa prisotne svoje predstavnike, ki tudi skrbijo za vizualno in vsebinsko podobo dogodkov. Na ta način se lahko ustvarijo presežki, seveda pa je to povezano z določenimi stroški, je priznal.

Vsekakor svetovna razstava Expo ni zlata jama za vse. V Žitu so dogodek izkoristili za predstavitev svojega premium izdelka, ajdovega kruha z orehi. "Pripravili smo 60-dnevno degustacijo, obiskovalcem smo delili promocijske vrečke ajdovih semen z navedeno usmeritvijo na spletno stran, pripravljeno posebej za namen promocije tega kruha v okviru Expa v italijanskem in angleškem jeziku," je pojasnil direktor marketinga v Žitu Tevž Tavčar.

S samim osebjem in podporo na razstavnem prostoru so bili zadovoljni, pogrešali pa so nekaj več interaktivnih vsebin, prav tako je bilo precej prostora neizkoriščenega. Sami so izkoristili možnost predstavitve izdelka svetovni javnosti, pridobili so tudi neposreden odziv, finančni vložek pa se jim verjetno ne bo povrnil.

"Naša pričakovanja so bila, da bo med 10.000 obiskovalci vsaj nekdo, ki bo imel poslovni interes, stanje pa je drugačno," je dejal Tavčar. Razstava je namreč, kot so ugotovili, namenjena "radovednežem" vsega sveta, ki s poslovnim odločanjem nimajo dosti zveze. Sami so s svojo predstavitvijo na Expu zaključili.

Še ena možnost sodelovanja na Expu se za podjetja kaže v obliki številnih gospodarskih delegacij. Ene od delegacij, ki jo je pripravila Gospodarske zbornice Slovenije v mesecu juniju, so se udeležili tudi predstavniki Mlekarne Planika.

"V okviru te delegacije smo se udeležili poslovnih srečanj, ki so bila organizirana ob obisku. Imeli smo nekaj konkretnih razgovorov z italijanskimi agenti, ki posredujejo pri navezavi stikov s potencialnimi kupci v Italiji," je pojasnil vodja komerciale v mlekarni Miran Božič.

Poleg delegacije so julija - kot povabljeni predstavnik, proizvajalec sira Tolminc - sodelovali na konferenci o izdelkih z zaščiteno označbo porekla, ki jo je pripravila Evropska komisija. Tudi ta konferenca je bila priložnost predvsem za izmenjavo izkušenj in navezavo stikov z drugimi proizvajalci izdelkov z označbo geografskega porekla.

"Organizacija Slovenije na Expu je bila, kolikor lahko sodimo po dveh krajših obiskih, zadovoljiva," je dejal Božič. Je pa priznal, da za bolj podrobno analizo niso bili dovolj prisotni, niti niso imeli posebnih potreb.