11.6.2015 17:01

Na Expu o krepitvi gospodarskega sodelovanja med EU in Kitajsko

Milano/Ljubljana, 11. junija - Na svetovni razstavi Expo v Milanu so se v sredo zaključili Dnevi EU - Kitajska, na katerih je 400 podjetij in institucij, med njimi tudi šest slovenskih, iskalo nove poslovne priložnosti. V ospredju so bile teme, povezane s hrano, ki je tudi osrednja tema letošnjega Expa.

Kot so danes sporočili iz agencije Spirit, se je dogodka udeležilo 400 podjetij, grozdov, raziskovalnih centrov in institucij iz Kitajske in 15 evropskih držav, udeleženci pa so izvedli kot 1400 poslovnih pogovorov.

Dogodek je bil namenjen krepitvi gospodarskega sodelovanja in poslovnim pogovorom med evropskimi in kitajskimi podjetji ter institucijami, ki iščejo nove priložnosti, želijo najti nove potencialne partnerje in širiti svoje poslovanje v teh državah.

V torek je bila poslovna konferenca na temo spodbujanja gospodarskega sodelovanja med EU in kitajskimi podjetji, na kateri so med drugim predstavili orodja Evropske komisije, ki so evropskim podjetjem lahko v pomoč pri internacionalizaciji poslovanja na Kitajskem.

Teme dnevov EU in Kitajske so bile povezane z osrednjo temo Expa, tako da so razpravljali o kmetijstvu, živilskopredelovalnem sektorju, kreativni industriji, kulturni dediščini in lokalni tradicionalni hrani, okoljski politiki ter vplivu kmetijstva na okolje, turizmu, biotehnologiji, genetiki, genetskem inženiringu, mikrobiotiki, bioaktivnih peptidih, probiotikih, molekulah, funkcionalni mikrobiološki diverzifikaciji, so navedli v Spiritu.

Dogodka so se udeležili predstavniki slovenskih podjetij Duol, Alps Wine, Tina, Konstill, Fersped in Tam-Durabus.

"V podjetju Alps Wine se uspešno ukvarjamo z izvozom vina na kitajski trg, našo ponudbo pa želimo razširiti še na prehrano in turizem. Tovrstnih srečanj se skušamo čim večkrat udeležiti, saj ponujajo izjemno priložnost za navezavo novih stikov," je dejal direktor Martin Gobec in dodal, da so jim podobna srečanja odprla številna vrata na Kitajskem ter da brez njih ne bi uspeli z izvozom na ta ogromen trg.

Mariborski Tam Durabus je želel na Expu predvsem predstaviti svoj projekt, ki predstavlja prvo večjo neposredno investicijo kitajskih investitorjev. Na dvostranskih srečanjih so želeli neposredno spoznati morebitne nove poslovne partnerje, potencialne kupce in dobavitelje ter se seznaniti z najnovejšimi dogajanji v poslovnih odnosih med podjetji iz EU in Kitajske.

"Naše podjetje namreč svoje produkte prodaja na globalnem trgu, široka pa je tudi naša veriga dobaviteljev, saj poleg lokalnih sodelujemo z vsemi uveljavljenimi proizvajalci komponent v segmentu proizvodnje gospodarskih vozil, ki so pretežno iz zahodne Evrope," je dejal direktor podjetja Holger Postl, ki je prepričan, da so uspeli razširili mrežo potencialnih poslovnih partnerjev.