20.5.2015 15:21

Na slovenskem paviljonu zadovoljni z obiskom, napovedujejo še več dogajanja

Milano, 20. maja - Obisk na slovenskem paviljonu na Expu v Milanu je dober, zanimanje za Slovenijo pa veliko, je svoje vtise dobra dva tedna po uradnem odprtju svetovne razstave strnila slovenska generalna komisarka za Expo Jerneja Lampret. Vendar pa slovenska ekipa ne počiva in že razmišlja o tem, kako še popestriti dogajanje in privabiti še več obiskovalcev.

Italija, Milano.
Odprtje svetovne razstave Expo 2015.
Slovenski paviljon.
Foto: Daniel Novakovič/STA

"Do sedaj smo absolutno zadovoljni z obiskom," je za STA dejala Lampretova. V prvih dneh po odprtju Expa je bilo manj ljudi, sedaj pa je obisk zelo dober, je povedala. Slovenski paviljon dnevno v povprečju obišče okoli 4000 ljudi, v prvih 15 dneh si ga je torej ogledalo kakih 60.000 ljudi.

Kot je ob tem izpostavila Lampretova, pred slovenskim paviljonom za razliko od paviljonov nekaterih drugih držav ni vrst. Ker je pretočen, se ljudje lahko sprehodijo skozi in si v miru ogledajo razstavljene vsebine.

Med obiskovalci prevladujejo Italijani, nekaj jih je iz azijskih držav, opaziti pa je tudi veliko francosko govorečih obiskovalcev. Prav slednje najbolj zanimajo predstavitvene brošure o Sloveniji, sicer pa starejši obiskovalci kažejo zanimanje pretežno za slovenska zdravilišča, mlajši pa za Ljubljano, opaža Lampretova.

Otroci, ki so v minulih dneh v okviru šole množično obiskali milanski Expo, so se najbolj navduševali nad premičnimi ogledali v obliki šestkotnikov, ki ponazarjajo satovje. Čebele so namreč ena od petih vsebin, s katerimi se Slovenija predstavlja na Expu, katerega glavna tema je hrana.

Nič manj pomembno kot vsebina v paviljonu pa ni dogajanje pred paviljonom. Slovenija je edina država na Expu, ki je pripravila toliko dogajanja na paviljonu, je poudarila Lampretova, ki je ob tem izrazila zadovoljstvo tudi z dosedanjo predstavitvijo slovenskih regij.

Slovenska komisarka za Expo se pri tem dobro zaveda, da se je treba potruditi, če želijo privabiti še več obiskovalcev. Tako nameravajo v prihodnje še popestriti dogajanje in bolje izkoristiti zunanji oder za glasbene nastope, ob paviljonu pa za obiskovalce postaviti stole in ležalnike, česar so se sicer domislile tudi nekatere druge države.

Expo v Milanu, ki poteka od 1. maja do 31. oktobra, naj bi obiskalo okoli 20 milijonov ljudi, od tega okoli 14 milijonov Italijanov. Po podatkih italijanskih organizatorjev so v prvih desetih dneh po odprtju razstave prodali že 11,3 milijona vstopnic.

Slovenija, ki se predstavlja s sloganom "Čutim Slovenijo. Zelena. Aktivna. Zdrava", želi udeležbo na tokratni svetovni razstavi izkoristiti predvsem za promocijo svoje turistične ponudbe in okrepitev poslovnih stikov.