10.5.2015 10:00

Primorci bodo s kulinariko in doživetji prebijali led na Expu

Milano/Ljubljana, 10. maja - Obalno-kraška in goriška regija se bosta kot prvi predstavili obiskovalcem na slovenskem paviljonu v okviru nastopa Slovenije na svetovni razstavi Expo v Milanu. Istrani in Kraševci bodo skušali navdušiti z gastronomskimi izdelki in pestro ponudbo aktivnosti, goriška pa z doživetji Smaragdne dežele. Priložnost bo tudi že za prve poslovne stike.

Ljubljana.
Vino Teran.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

Slovenske regije bodo v času razstave, od 1. maja do 31. oktobra, pomembno sooblikovale program na slovenskem paviljonu. Vsaka regija se bo predstavljala dva tedna predvsem s turistično ponudbo in kulinariko v povezavi s sloganom zelene, aktivne in zdrave Slovenije, ki je bil izbran za slovenski nastop na Expu.

Kot prva se bo v prvi polovici maja v Milanu predstavila obalno-kraška regija, ki je z Italijo v turističnem in gospodarskem pogledu še posebej tesno povezana. Po navedbah koordinatorke predstavitve Istre in Krasa na Expu Tamare Kozlovič bodo izpostavili pestro gastronomsko ponudbo obeh pokrajin, še zlasti tipične sorte vina in oljčno olje, v okviru razstave pa želijo predstaviti tudi geografsko raznolikost regije z njenimi naravnimi znamenitostmi in možnosti za aktivno preživljanje prostega časa.

Živo kulturno dediščino ter tradicijo Istre in Krasa bodo skušali približati skozi delavnice, nastope in druge aktivnosti, v katere bodo vključil tudi obiskovalce razstave. Ti se bodo lahko med drugim poskusili tudi v obdelovanju kamna. Za prešerno razpoloženje bodo poskrbeli že ob uradnem odprtju predstavitve regije 1. maja z nastopom Brkinskega tria.

Goriška regija, ki bo na vrsti v drugi polovici maja, se želi po besedah Črtomirja Špacapana, direktorja Regijske razvojne agencije severne Primorske, ki je zadolžena za Expo, predstaviti kot pestra in raznolika destinacija z neokrnjeno naravo in bogato kulturno dediščino. Pod-destinacije, od Doline Soče do Vipavske doline, bodo povezane v mavrico barv Smaragdne dežele - dežele, "kjer življenje teče v barvah". Obiskovalci bodo podoživljali občutke in doživetja Smaragdne dežele skozi fotozgodbe, video predstavitve in energične nastope na odru pred paviljonom.

Sicer pa bosta obe regiji obiskovalce vabili tudi s tipičnimi jedmi, ki jih bodo na odru pred paviljonom v okviru kuharskih nastopov pripravljali znani kuharski mojstri. Regijsko predstavitev bodo 15. maja s svojimi običaji in tradicijo dopolnili tudi zamejski Slovenci.

Na Expu se bo sicer predstavilo deset od skupno 12 regij, udeležbi sta se namreč odpovedali spodnjeposavska in koroška regija.

Poleg nastopa regij bodo na slovenskem paviljonu potekali tudi dogodki, povezani s turistično in gospodarsko promocijo, v katero so se vključila številna zainteresirana slovenska podjetja z namenom večanja prepoznavnosti in navezovanja novih poslovnih stikov.

V sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije in javno agencijo Spirit bodo za slovenska podjetja organizirali gospodarske sektorske delegacije ter srečanja med evropskimi in podjetji iz izbranih tujih regij. Prvo te vrste, usmerjeno na sredozemske države in Turčijo, bo že v začetku maja v povezavi s prehrambeno industrijo.

Za slovenski turizem bodo ključni dnevi turizma na slovenskem paviljonu, s katerimi želijo po besedah vodje predstavništva Spirita v Italiji Gorazda Skrta italijanskim in drugim tujim organizatorjem izletov predstaviti novosti v turistični ponudbi in jih prepričati, da je Slovenija zanimiva destinacija, ki jo je vredno uvrstiti v svojo ponudbo. Dogodki, povezani s turistično promocijo Slovenije, bodo sicer v času Expa potekali tudi v središču Milana.

Slovenija se bo vključila tudi v posebne tematske dogodke na Expu. V maju je predviden t.i. Medeni teden, v oktobru pa Teden kruha, ko bodo lahko svoje izdelke in veščine predstavili tudi slovenski proizvajalci.

Expo je priložnost, da se v okviru turistične predstavitve prepriča tuje obiskovalce, da naslednjič obiščejo Slovenijo, meni Skrt, ki obenem obžaluje, da Slovenija ni izkoristila priložnosti za vzpostavitev neposredne povezave do Italije z vlakom, s čimer bi lahko v času Expa privabila kakega obiskovalca več. To po njegovem vsekakor ostaja izziv v prihodnje.

Sicer pa je vodja Spirita v Milanu prepričan, da je Expo vredno obiskati, saj je to dogodek, na katerem bodo predstavljeni novi trendi v povezavi s prehranjevanjem in hrano kot energijo, ki je tudi glavna tema razstave, ter rešitve za prihodnost, ki se tičejo nas vseh.